Értékek és attitűdök

Corporate Social Responsibility (CSR)

TÁRKI was the Hungarian partner in the World Bank research on Corporate Social Responsibility (CSR), which was supported by a grant from the European Commission's Directorate-General for Employment and Social Affairs. The research focused on the attitudes of the 500 biggest companies - both state and privately owned - towards the concept of CSR. The work has contributed to our understanding of CSR practices and has been important to World Bank activities supporting development in the countries of Central and Eastern Europe.

Kutatás az önkormányzatokról

A TÁRKI Önkormányzat-projektje egy önkitöltésre alkalmas, egyszerű kérdőív évenkénti megismétlésén alapul. A projekt induló adatbázisa egy 1995-ben, 1997-ben és 1998-ban alkalmazott közel azonos kérdőív volt, amellyel olyan jelenségeket vizsgáltunk (pl. feketegazdaság elterjedtsége vagy a külföldiek területi elhelyezkedése), melyekről nem állt rendelkezésre más információ.

Választáskutatás

A TÁRKI évtizedek óta végez és publikál pártpreferencia-kutatásokat, jelenleg negyedévi rendszerességgel, saját forrásból, külső támogató vagy finanszírozó nélkül, azaz teljes mértékben függetlenül. Két választás között a kutatás a választási hajlandóságra és a pártok támogatottságának mérésére szorítkozik.

ESS - Európai Társadalmak Összehasonlító Vizsgálata (The European Social Survey - ESS)

Az ESS egy nemzetközi összehasonlító vizsgálat, amelynek célja az európai társadalmak monitoring kutatása szociológiai és politikatudományi szempontok szerint. Magyarországon a vizsgálat terepmunkáját 2002-ben és 2004-ben a TÁRKI végezte a Magyar Tudományos Akadémia Szociológiai Intézetével együttműködve. ESS adatfelvételek kétévente vannak.

Az ESS felvételek kérdőívének két modulja van: egy törzsmodul és egy rotációs modul, amely két-három blokkból áll.

ISSP - Nemzetközi Társadalmi Felmérés Program (International Social Survey Programme)

A TÁRKI 1986 óta vesz részt az ISSP nemzetközi összehasonlító felmérési programban. A vizsgálat kb. félórás, évenként változó tematikájú kérdőívét gondosan adaptálják az egyes országok. Kezdetben 5-6 országra terjedt ki a kutatás, napjainkra már több mint negyven ország vesz részt benne. Az európai országok mellett, az Egyesült Államok Kanada, Japán, Ausztrália, Izrael, Dél-Afrika és egyes latin-amerikai országok kapcsolódtak be a kutatási programba. Az ISSP témák évről-évre változnak, de fókuszukban mindig a közvélemény és a társadalmi attitűdök vizsgálata áll.

ENRI-East

Interplay of European, National and Regional Identities: Nations between States along the New Eastern Borders of Europe
The ENRI-East project is an innovative international collaborative research project on the theme of European, national and regional identities. It is a three-year project financed by the European Union within the scope of the 7th Framework Programme. The project is coordinated by the Institute of Advanced Studies in Vienna and involves eleven European Institutions and over fifty European scholars (including TÁRKI and Prof. Endre Sik as a teamleader of TÁRKI).

Háztartás Monitor

A kutatási témák tekintetében a Háztartás Monitor kutatás a Magyar Háztartás Panel utódja. A Háztartás Monitor vizsgálat sorozat 1998-ban kezdődött el, miután a Magyar Háztartás Panel (1992-1997) véget ért. A Háztartás Monitor longitudinális keresztmetszeti háztartásvizsgálat. A vizsgálat központjában a munkaerőpiac és a jövedelmek témái állnak, de e mellett a fogyasztás, a vagyon, a megtakarítás, a gazdasági várakozások, attitűdök, a társaskapcsolatok, valamint a politikai pártválasztás és a vallási hovatartozás is a vizsgálat tárgya volt.

Magyar Háztartás Panel

A Magyar Háztartás Panel vizsgálat a BKE Szociológiai Tanszékének, a Központi Statisztikai Hivatalnak és a Tárkinak a közös kutatása volt, és mint sok minden más, ez is Andorka Rudolf köpönyegéből bújt elő. A kutatás során (1992-1997) évente egy adatfelvételre került sor. A kutatás fő célja a posztkommunista átalakulás társadalmi gazdasági hatásainak felmérése volt. Főbb témakörök: jövedelmi egyenlőtlenségek, munkaerőpiac, munkanélküliség, a magánszektor térnyerése, megtakarítások, fogyasztás, elégedettség, anómia, pártpreferenciák.