negyzet_small (1K) Érték-elkötelezett szakszerűség symbol Körültekintő elemzések symbol Megbízható adatok symbol


Társadalmi Klíma Riport


2010.02.02. - Társadalmi Klíma Riport

Leginkább a gyógyítókban, legkevésbé az UFO-kban és a szellemekben hiszünk

Leginkább a született gyógyító képességek létezésében, legkevésbé a földönkívüliekben és a szellemekben hiszünk – derül ki az Image Factory és a Tárki 12. Társadalmi Klíma Riportjából.

right_arrow (1K)részletek
2009.06.05. - Társadalmi Klíma Riport

Csak a magyarok negyede szerint a legjobb dolog a szex

Csak a magyarok valamivel több mint egynegyede állítja, hogy a szex a legjobb dolog az életben. A férfiak jóval többre értékelik a szexet, mint a nők, hiszen az erősebb nem képviselőinek 38 százaléka tartotta a szexet a legjobb dolognak az életben, míg a nők körében ez az arány 19 százalék - derül a ki az Image Factory és a TÁRKI legfrissebb, sorrendben tizenegyedik Társadalmi Klíma Riportjából.

right_arrow (1K)részletek
2009.02.02. - Társadalmi Klíma Riport

A fiatalok és a diplomások közül többen érzik magukat szerencsésnek

Minden harmadik magyar szerencsés embernek érzi magát (31%), a szerencsések azonban valamivel kevesebben vannak azoknál, akik nem tartják magukat szerencsésnek (36%). Minden harmadik válaszadó pedig nem sorolja magát sem a szerencsések, sem a kevésbé szerencsések táborába (33%). Minél fiatalabb és minél magasabb az iskolai végzettsége valakinek, annál szerencsésebbnek érzi magát - derül ki az Image Factory és a Tárki legfrissebb Társadalmi Klíma Riportjából.

right_arrow (1K)részletek
2008.10.09. - Társadalmi Klíma Riport

Minden negyedik magyar elégedett a külsejével

Az emberek kétötöde elégedett a külsejével (30 százaléka az esetek többségében, míg 11 százalékuk szinte mindig). A magyarok további 40 százaléka néha elégedett, néha elégedetlen, míg csak minden ötödik magyar elégedetlen saját külsejével - derül ki az Image Factory és a Tárki legfrissebb Társadalmi Klíma Riportjából. A kutatásból kiderült: csak minden tizedik honfitársunknak elsődleges a külső a párválasztáskor, ugyanakkor az emberek egyötöde szerint száramzott már előnye vagy hátránya külsejéből karrierje során.

right_arrow (1K)részletek
2008.08.06. - Társadalmi Klíma Riport

Kit érdekel az olimpia...?

Bár Magyarország hagyományosan jól szerepel a világ legfontosabb sporteseményén, vegyesek a magyarok érzései az olimpiával kapcsolatban. Közel ugyanannyian vannak ugyanis - a lakosság egynegyede -, akik naprakészen követik majd a versenyszámokat, mint akiket egyáltalán nem érdekelnek az ötkarikás játékok. Az athéni nyolc aranynál kevesebbre számítunk: egy átlagos magyar polgár szerint hét aranyéremmel tér majd haza a magyar küldöttség Pekingből - derül ki az Image Factory és a Tárki legfrissebb Társadalmi Klíma Riportjából.

right_arrow (1K)részletek
2008.06.24. - Társadalmi Klíma Riport

Akikre büszkék vagyunk - A TÁRKI és az Image Factory kutatási jelentése a nemzeti büszkeség kérdéséről

A lakosság háromnegyede - a 2005-ös eredményekhez hasonlóan - ha választhatna, szívesebben lenne magyar állampolgár, mint bármely más ország állampolgára.

right_arrow (1K) A teljes tanulmány letölthető
2008.05.06. - Társadalmi Klíma Riport

Többet dohányzunk, mint a lengyelek, a csehek és a szlovákok

A visegrádi országok közül Magyarországon dohányoznak a legtöbben (a lakosság 36 százaléka), míg Szlovákiában a legkevesebben (24 százalék) - derül ki az Image Factory és a TÁRKI legfrissebb Társadalmi Klíma Riportjából.
right_arrow (1K) részletek
2007.12.20. - Társadalmi Klíma Riport

Csak a kórházakban adnak kevesebben hálapénzt

A felnőtt magyar lakosság úgy látja, hogy a korábbi felmérésekhez képest a háziorvosoknál nem, azonban a kórházi orvosok esetében csökkent a hálapénz-adás elterjedtsége. Azonban a megkérdezettek több mint fele szerint továbbra is mindenki ad a szülészorvosnak hálapénzt, és több mint harmada vélte ugyanezt a sebészek és a gyermekorvosok esetében. Tíz emberből négy szerint a hálapénz nem tekinthető megvesztegetésnek, bármikor adják is azt - derül ki a TÁRKI és az Image Factory legfrissebb Társadalmi Klíma Riportjából.
right_arrow (1K) részletek
2007.12.06. - Társadalmi Klíma Riport

Kis pénzt, nagy focit

Kis pénz kis foci, nagy pénz nagy foci, mondta évtizedekkel ezelőtt Puskás Ferenc. Ez a szállóigévé vált mondat azóta is kísérti a magyar labdarúgást. Mégis: a lakosság kétharmada egyáltalán nem, vagy a jelenleginél sokkal kevesebbet költene közpénzekből a focira, míg minden ötödik állampolgár változatlanul hagyná a finanszírozás jelenlegi mértékét. A lakosság 14 százaléka tartja csak kívánatosnak, hogy több pénzt költsön az állam erre a sportágra - derül ki a TÁRKI és az Image Factory legfrissebb Társadalmi Klíma Riportjából.
right_arrow (1K) részletek
2007.11.13. - Társadalmi Klíma Riport

A magyarok negyedét nem érdekli, hogy mit eszik

Míg az élelmiszerek szavatossági idejét a visegrádi országok polgárainak közel háromnegyede ellenőrzi vásárláskor, addig a termékösszetevőket csak a fogyasztók alig több mint fele nézi meg - derül ki a TÁRKI és az Image Factory közvéleménykutatásából. Mind a négy országban többségben vannak a tudatos vásárlók, azonban a csehek és a szlovákok inkább az adott termékektől teszik függővé a mustrát, a magyar és lengyel "gyanakvó alapossággal" szemben. Megdöbbentő, hogy a magyar és a lengyel vásárlók közel negyede soha nem nézi meg, mit tartalmaz az általa vásárolt étel. Pedig a hazai fogyasztók gyanakvását az évről-évre egyre nagyobb piaci értékben előforduló élelmiszerhamisítási botrányok is erősíthetnék. Míg a politika az ellenőrzéséket végző intézmények folyamatos átalakításával próbál lépni a biztonságos élelmiszerek érdekében, addig a mértékadó piaci szereplők egyre több alkalommal szólalnak fel a büntetőjogi szigorítás mellett. Nem csoda, hiszen az élelmiszeripar tisztességes szereplőinek milliárdos károkat okoznak az egyre gyakoribb átcímkézési és hamisítási ügyek - állapítja meg a legújabb Társadalmi Klíma Riport.
right_arrow (1K) részletek
2007.10.02. - Társadalmi Klíma Riport

Egyre kövérebbek vagyunk, de nem törődünk vele

A felnőtt lakosság egyharmada túlsúlyos, míg minden ötödik ember veszélyesen elhízott a kiszámolt testtömeg-index (BMI) alapján - derül ki a TÁRKI és az Image Factory közvélemény-kutatásából. Az emberek szubjektív megítélése saját testsúlyukról jelentősen eltér valós testtömeg besorolásuktól. A lakosság kétharmada gondolja úgy, hogy normális testsúllyal rendelkezik, míg valójában ez tíz lakosból csak négyre igaz. Túlsúlyosnak mindössze egynegyedük érzi magát, valójában 53 százalékuk elhízott. Az EU egyik legsürgetőbb egészségügyi kérdése a kontinens kóros elhízásának megállítása, itthon mégsem születtek átfogó megelőző programok a javulás érdekében. Az üzleti élet gyorsan alkalmazkodik a változó trendekhez: a nagy élelmiszergyártók egészséges termékekkel bővítik palettájukat, és a fogyasztók felvilágosítására is hajlandóak a kereslet fenntartása érdekében. A hazai életmódpiaci verseny kiéleződése mutatja, hogy a testképükkel elégedetlen rétegek óriási üzleti lehetőséget jelentenek - állapítja meg a legújabb Társadalmi Klíma Riport.
right_arrow (1K) részletek
2007.08.16. - Társadalmi Klíma Riport

Félünk a klímaváltozástól, és erőteljesebb zöldpolitikát akarunk

A politikusok annak ellenére keveset foglalkoznak klímaváltozással, hogy a választók kétharmada elvárná ezt tőlük. A felnőtt lakosság közel fele úgy véli, már ma is közvetlen veszélyt jelentenek a szokatlan időjárási folyamatok - derül ki a TÁRKI és az Image Factory 2007 júliusában végzett közvélemény-kutatásának eredményéből. A pártok alacsony szavazatszerző erőt tulajdonítanak az éghajlatváltozás kihívásaira adott válaszoknak, az üzleti élet is lassan reagál - a hazai vezető vállalatok kevesebb, mint egytizede hozott nyilvánosságra a klímavédelemhez köthető lépést -, a média érdeklődése mégis óriási - írja a tanulmány. Az év első felében a sajtó ötször annyit foglalkozott a kérdéssel, mint 2006 azonos időszakában.
right_arrow (1K) részletek